Før og under kjøp

Denne siden inneholder nyttig informasjon for våre kunder før og under kjøp.

Før og under kjøp

  • hvordan bestille produkter hos Optimus Vita?
  • hvilke varer er lagerført og hvilke er bestillingsvarer hos Optimus Vita?
  • Hva om jeg ikke finner det jeg leter etter?
  • hvor lang leveringstid har Optimus Vita?
  • hvilke leveringsmuligheter tibyr Optimus Vita?
  • hvilke betalingsmåter tilbyr Optimus Vita?
  • hvordan foreta sikker betaling for bestillinger hos Optimus Vita?

Hvordan bestille produkter hos Optimus Vita?
Det skal være enkelt å handle på Optimus Vita.

Alle produktene vi selger ligger ut i nettbutikken på forsiden av OptimusVita.no. Du kan alltid komme til denne forsiden ved å trykke på Optimus Vita øverst til venstre. Alle produktene er sortert i forskjellige kategorier.  Alle produktene (Cowden Support Program, urtetinktur og kapsler) fra Nutramedix ligger under kategorien Nutramedix.

Du kan vise underkategoriene og de enkelte produktene ved å først velge hovedkategorien og klikke deg videre.  Hvert produkt vises med et produktbilde øverst og med produktnavn og pris under. For å handle trykker du på Kjøp-knappen under produktnavnet. Produktet legges da i handlekurven og du kan fortsette å handle. Du finner mer informasjon om hvert enkelt produkt, som f.eks. lagerstaus, ved å trykke på produktbildet.

Når du er ferdig med å handle trykker du på meny-valget handlekurv. Nå vises alle varene du har puttet i handlekurven. Du kan nå legge til eller redusere antall av en eller flere varer. Hvis du foretar endringer, trykker du «Oppdater handlekurv» etter at du har foretatt de endringene du ønsker. Frakten beregnes automatisk basert på innholdet i handlekurven.

For å gå til kassen og betale, velger du «Fortsett til kassen».
Her fyller du ut leveringsadresse og eventuelt fakturaadresse. Under «Ordrenotater» kan du legge igjen en beskjed eller annen informasjon til oss.

Velg betalingsmåte og velg «Send ordre» for å plassere din ordre.

Vi gjør oppmerksom på at ingen ordrer sendes ut før betaling er bokført på vår bankkonto.

Hvilke varer er lagerført og hvilke er bestillingsvarer hos Optimus Vita
De fleste varer i kategorien «Nutramedix» (bortsett fra Cowden Support Program) er i utgangspunktet lagerført. Sjekk lagerstatus på hvert enkelt produkt ved å trykke på produktbildet.

Alle produktene i kategorien «Cowden Support Program» er i utgangspunktet ikke lagerført, og vil bli bestilt opp når bestilling foreligger og betaling for ordren er bokført på vår bankkonto.

Hvis lagerstatus viser «Tilgjengelig som restordre» betyr dette at det ikke er noen enheter av dette produktet på lager.  I slike tilfeller er produktet enten allerede bestilt opp og på vei til vårt lager, eller vil bli bestilt opp i løpet av kort tid.  Ved status «Tilgjengelig som restordre», er produktet tilgjengelig for bestilling, men da som bestillingsvare.

Les mer om leveringstid på lagerførte varer og bestillingsvarer under «Hvor lang leveringstid har OptimusVita.no?».

Hva om jeg ikke finner det jeg leter etter

  • Nutramedix-produkter
    Vi er offisiell distributør i Norge og leverer alle Nutramedix sine produkter. Hvis du ikke finner produktet du leter etter i nettbutikken vår, ber vi deg om ta kontakt med oss på post@optimusvita.no
  • Andre produkter
    Ta kontakt med oss på post@optimusvita.no

Hvor lang leveringstid har Optimus Vita?

  • Lagerførte varer
    Vi garanterer utsendelse av lagerførte varer i løpet av 2 virkedager.  I realiteten sendes varer som er lagerførte ut samme dag eller dagen etter at betaling er bokført på vår bankkonto.
  • Bestillingsvarer
    Dette er varer som vi må bestille opp fra et sentrallager. Normalt tar det 7 virkedager fra vi mottar din ordre til den sendes.

Hvilke leveringsmuligheter tibyr Optimus Vita?
Vi sender alle ordrer med Posten / Bring.  Les mer om hvilke alternativer du har her.

Hvilke betalingsmåter tilbyr Optimus Vita
Vi aksepterer betaling via Vipps, bankoverføring til norsk bankkonto eller kortbetaling (Visa, Mastercard eller American Express).  Kortbetalingen håndteres via PayPal sin betalingsportal.  Felles for betalingsmåtene vi tilbyr er at de er trygge for våre kunder.

Les mer om hvordan foreta sikker betaling for bestillinger hos Optimus Vita under.

Hvordan foreta sikker betaling for bestillinger hos Optimus Vita

  • Kontooverføring til norsk bankkonto i DNB
    Betaling kan gjøres via kontooverføring til vår bankkonto (5081.07.14104) i DnB. Oppgi navn og ordrenummer i meldingsfeltet hvis du betaler via nettbank.
  • Betaling via mobilappen Vipps fra DNB
    Vi aksepterer betaling via mobilappen Vipps.  Les mer om Vipps på www.vipps.no

    Slik går du frem for å betale med Vipps
    Før bruk:  Last ned mobilappen Vipps fra Apple App Store, Google Play eller Windows Phone Store.

    Betaling via mobilappen Vipps
    1.  Start appen Vipps.
    2.  Velg «Kjøp» og deretter «Send penger».
    3.  Søk opp «92649».   «OptimusVita.no» kommer nå opp under «Selskaper og organisasjoner.»
    4.  Trykk på «OptimusVita.no».
    5.  Skriv inn totalbeløpet fra ordrebekreftelsen.
    6.  Skriv inn ditt ordrenummer (f.eks. #1987) i meldingsfeltet
    7.  Velg «Neste».  Du vil nå se et sammendrag av din betaling.
    8.  Trykk «Betale» for å betale.

  • Betaling med debet- eller kredittkort / PayPal
    Vi aksepterer betaling med Visa eller MasterCard. Betalingen behandles via en betalingsportal levert av selskapet PayPal. PayPal er et av verdens største selskaper for løsninger på netthandel og elektronisk behandling. Alle som handler via oss og benytter PayPal er forsikret via PayPal sin kjøperbeskyttelse (les mer her).

Kjøperbeskyttelse
Hvis du har kjøpt noe på nettet, som ikke kommer fram eller som er veldig forskjellig fra selgerens beskrivelse, kan vi refundere deg for hele kjøpesummen, inkludert fraktkostnaden. Kjøperbeskyttelsen dekker nettkjøp på en hvilken som helst nettside så lenge du betaler med PayPal og kjøpet oppfyller betingelsene.